Maldīgs ir uzskats, ka pārdevēji ir tikai tie, kuriem tas rakstīts uz vizītkartes. Patiesībā mēs katrs ikdienā esam pārdevējs - pārdodam savas idejas viens otram un apkārtējiem. Tāpat arī veiksmīgas uzņēmējdarbības un spēcīga zīmola pamatā ir pārdošana. Guntars Logins, pārdošanas konsultāciju un apmācību uzņēmuma "Alpha Partners" vadītājs, uzsver: “Pārdošana ir spēja ieklausīties un izzināt otras puses vajadzības, lai ar saviem produktiem, pakalpojumiem un risinājumiem tās apmierinātu. Jo mērķtiecīgāk uzlabosim savas pārdošanas prasmes, jo labāki būs rezultāti biznesā un komunikācijā ar apkārtējiem cilvēkiem.”
Kādas ir Tavas “superspējas”? Ko Tu dari labāk par citiem?
Man šķiet, ka tās ir divas lietas. Pirmkārt, vienmēr un visur cenšos uzmanīgi klausīties, nevis aizrauties ar runāšanu pašam. Kādēļ tas ir svarīgi? Ja runāju pats, tad faktiski atkārtoju to, ko pats jau zinu. Savukārt, ja ieklausos cilvēkos, tad man ir iespēja uzzināt kaut ko jaunu. Otrkārt, domāju, ka man padodas motivēt citus cilvēkus jauniem sasniegumiem. Respektīvi, komunikācijā ar cilvēkiem nevis celt saulītē sevi, bet padarīt par zvaigzni otru cilvēku.
Kāpēc izvēlējies kļūt par uzņēmēju?
Tam ir vairāki iemesli. Viens no tiem - es ļoti labi jūtos vidē, kad pats veidoju un plānoju savu ikdienas grafiku, kā arī nosaku savu darba/atpūtas proporciju. Otrkārt, man patīk būvēt lietas, radīt procesus, sistēmas, kas var strādāt arī bez manas iesaistes, kas ir svarīgi biznesā. Tāpat tas noteikti ir darbs un komunikācija ar cilvēkiem, bez kā uzņēmējdarbībā pavisam noteikti neiztikt.
Kādas ir Tavas dzīves un darba vērtības?
Man ir svarīgi darīt savu darbu tā, lai varu atskatīties uz padarīto un pats sev atzīt - jā, tas bija labākais, ko tajā situācijā ar tām zināšanām varēju izdarīt. Tā, lai cienu sevi un man nav kauns vai neērti no tā, ko esmu vai neesmu izdarījis. Uzņemties pašam pilnu atbildību par savu dzīvi.
Kurus vārdus un frāzes Tu visbiežāk lieto, lai raksturotu sevi?
Domāju, ka tas varētu būt uzdrīkstēšanās. Pateicoties tai, studiju laikā arī pieņēmu izaicinājumu vasarā braukt uz ASV un strādāt tiešās pārdošanas door-to-door lauciņā. Tas ir bijis grūtākais, ko dzīvē esmu darījis, tajā pašā laikā tieši šīs pieredzes dēļ šobrīd esmu kompetents darīt to, ko daru - vadīt pārdošanas apmācības un konsultēt nozares vadošos uzņēmumus pārdošanas jautājumos.
Kas padara Tavus darba rezultātus interesantus un unikālus?
Man savā darbā ļoti patīk tas, ka man ir iespēja palīdzēt cilvēkiem kļūt efektīvākiem tajā, ko viņi dara. Tā var būt gan pārdošana, gan darbs ar klientiem, gan pavisam vienkārši - komunikācija ar draugiem, paziņām un ģimenes locekļiem. Jo efektīvāki esam komunikācijā, jo labākas mums ir attiecības ar apkārtējiem.
Kas Tevi patiesi aizrauj?
Man patīk izaicinājumi. Visā, ko daru, cenšos sevi izaicināt un pilnveidoties. Mana sirdslieta ir aktīvs dzīvesveids un ceļošana. Aizraujos ar garo distanču skriešanu un kalnu taku ultramaratoniem. Covid-19 laikā tie notiek mazāk, bet pirms tam to ļoti veiksmīgi apvienoju ar ceļošanu - ceļoju un skrēju ultramaratonus dažādās skaistās vietās pasaulē - Jaunzēlandē, Austrālijā, Argentīnā, Dienvidāfrikā.
Kādam, Tavuprāt, ir jābūt labam uzņēmuma vadītājam?
Manuprāt, labs vadītājs prot gan iedziļināties sīkākajās uzņēmuma detaļās, gan arī stratēģiski pārredzēt lielo bildi. Tāpat labs vadītājs spēj motivēt, iedvesmot cilvēkus darīt labāko, uz ko viņi ir spējīgi un dažkārt pat vairāk. Vienot komandu ceļā uz vienu mērķi.