Attēls no canva.com

Iesaistoša komunikācija - galvenie principi

Iesaistoša komunikācija sociālajos tīklos ir nepieciešama, lai veidotu stipras attiecības starp Tevi un Tavu mērķauditoriju (klientus, darba devējus vai arī potenciālos darbiniekus). Tā ne vien palielina Tavu atpazīstamību, bet arī veicina uzticēšanos un lojalitāti.

Sociālo tīklu komunikācijas būtība

Sociālie tīkli ir diezgan dinamiskas digitālās vides, kurās cilvēki pārsvarā dalās ar informāciju, pieredzi un sasniegumiem. Veiksmīgai komunikācijai šajās platformās ir būtiski saprast, kā strādā katrs sociālais tīkls, kā arī izprast mērķauditorijas vajadzības (Kapferer, 2012; Kaplan & Haenlein, 2010; Kietzmann et al., 2011).

Personīgā zīmolvedība sociālajos tīklos ir būtiska mūsdienu profesionāļa sastāvdaļa (Montoya & Vandehey, 2002; Shepherd, 2010). Tā ir māksla prezentēt sevi tiešsaistē tā, lai izceltu savas stiprās puses, profesionalitāti un unikalitāti.

Lai veidotu iesaistošu un efektīvu personīgās zīmolvedības stratēģiju sociālajos tīklos, jāievēro vairāki būtiski principi:

Autentiskums

Tavas personīgās zīmolvedības pamatā ir jābūt patiesumam par sevi un savām vērtībām. Tas nozīmē dalīšanos ar reālām pieredzēm, uzskatiem un interešu jomām, veidojot patiesu un uzticamu tēlu (Holt, 2016; Lair et al., 2005).

Izpratne par savu mērķauditoriju

Precīzi definē, kāda ir Tava mērķauditorija. Saproti viņu intereses, vajadzības un uzvedības veidu sociālajos tīklos. Tas ļaus Tev veidot saturu, kas ir tieši vērsts un atbilstošs Taviem sekotājiem (D. A. Aaker, 2012; J. Aaker, 1997; Rowley, 2008).

Uzsvars uz savām vērtībām un prasmēm

Uzsver savas profesionālās prasmes un vērtības, kas Tevi atšķir no citiem. Dalies ar savas jomas jaunumiem, padomiem un perspektīvām, parādot savu zināšanu dziļumu un aizrautību par to (Holt, 2016; Montoya & Vandehey, 2002).

Konsekvence

Tavas personīgās zīmola prezentēšanā svarīga ir konsekvence jeb saskaņotība – gan vizuālā identitāte (profila bildes, grafiskais dizains), gan komunikācijas stils un biežums. Tas palīdzēs veidot atpazīstamību un uzticēšanos Tavu sekotāju vidū, radot stabilu un uzticamu tēlu (Kapferer, 2012; Kietzmann et al., 2011; Rowley, 2008)

Mijiedarbība ar auditoriju

Ne tikai publicē, bet arī iesaisties sarunās, atbildi uz komentāriem un uzdod jautājumus. Aktīva mijiedarbība veicina sava veida kopienas sajūtu un liek Tavai auditorijai justies vērtīgai. Tas ne tikai veicina iesaisti, bet arī palīdz uzturēt un paplašināt tavu sekotāju loku (Vries, Gensler, & Leeflang, 2012).

Personiskums

Rādi savu personību! Cilvēki vēlas sekot cilvēkiem, nevis mākslīgi radītiem zīmoliem. Dalies ar stāstiem, kas atspoguļo Tavu individuālo pieredzi un viedokļus, padarot Tavu saturu aizraujošu un personīgu. Šāda personiska pieeja palīdz veidot dziļākas attiecības ar sekotājiem (Hennig-Thurau et al., 2004; Montoya & Vandehey, 2002; Shepherd, 2010).

Profesionālās attīstības uzsvēršana

Regulāri dalies ar saviem sasniegumiem, profesionālās izaugsmes brīžiem un jaunajām zināšanām. Tas ne tikai demonstrē Tavas prasmes un motivāciju augt, bet arī iedvesmo Tavus sekotājus. Dalība profesionālajās diskusijās un nozares jaunumu dalīšanās arī palielina tavu autoritāti un ekspertīzes atpazīstamību (Kapferer, 2012; Montoya & Vandehey, 2002; Purkiss & Royston-Lee, 2014; Shepherd, 2010).

Stratēģiska satura plānošana

Izveido sava satura kalendāru, tādejādi nodrošinot konsekventu un daudzveidīgu satura plūsmu. Tas palīdzēs Tev saglabāt klātbūtni sociālajos tīklos un nodrošinās, ka regulāri piedāvā pievienoto vērtību savai auditorijai. Plānošana arī Tev ļaus efektīvāk reaģēt uz aktuāliem notikumiem un jaunākajām tendencēm (Kietzmann et al., 2011; Rowley, 2008).

Atvērtība atsauksmēm

Nebaidies no atsauksmēm un kritikas! To pieņemot un pienācīgi uz to reaģēt – liecina par Tavu vēlmi augt un attīstīties. Citu viedokļu uzklausīšana var sniegt ieskatu par to, kā uzlabot savu personīgo zīmolu un satura stratēģiju (Fournier & Avery, 2011).

Īstenojot šos principus, Tu veicināsi sava personīgā zīmola klātbūtni digitālajā vidē.

Veiksmīgs personīgais zīmols un iesaistošas komunikācijas pielietošana sociālajos tīklos ne tikai veicinās Tavu profesionālo attīstību, bet arī palīdzēs veidot dziļas un nozīmīgas attiecības ar Taviem sekotājiem. Atceries – konsekvence, autentiskums un aktīva mijiedarbība ir galvenās vadlīnijas uz Tava personīgā zīmola ilgtermiņa panākumiem! Tāpēc nepārtraukti pielāgo un uzlabo savu pieeju, lai saglabātu sava zīmola aktualitāti un piesaistītu jaunus sekotājus.

Tavs personīgais zīmols ir nepārtraukts ceļojums, kurā katrs solis sniegs jaunas iespējas un atklājumus. Uzsāc šo ceļojumu ar pārliecību un aizrautību, un Tu būsi ceļā uz panākumiem un izaugsmi!

 

Atsauces

Aaker, D. A. (2012). Building strong brands. Simon and Schuster.

Aaker, J. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, 34(3), 347–356.

Fournier, S., & Avery, J. (2011). The uninvited brand. Business Horizons, 54(3), 193–207. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2011.01.001

Hennig-Thurau, T., Gwinner, K. P., Walsh, G., & Gremler, D. D. (2004). Electronic word-of-mouth via consumer-opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the internet? Journal of Interactive Marketing, 18(1), 38–52.

Holt, D. (2016). Branding in the age of social media. Harvard Business Review, 94(3), 40–50.

Kapferer, J.-N. (2012). The new strategic brand management: Advanced insights and strategic thinking. Kogan page publishers.

Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59–68. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003

Kietzmann, J. H., Hermkens, K., McCarthy, I. P., & Silvestre, B. S. (2011). Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media. Business Horizons, 54(3), 241–251.

Lair, D. J., Sullivan, K., & Cheney, G. (2005). Marketization and the Recasting of the Professional Self: The Rhetoric and Ethics of Personal Branding. Management Communication Quarterly, 18(3), 307–343. https://doi.org/10.1177/0893318904270744

Montoya, P., & Vandehey, T. (2002). The personal branding phenomenon: Realize greater influence, explosive income growth and rapid career advancement by applying the branding techniques of Michael, Martha & Oprah. Peter Montoya.

Purkiss, J., & Royston-Lee, D. (2014). Brand you: Turn your unique talents into a winning formula. Pearson UK.

Rowley, J. (2008). Understanding digital content marketing. Journal of Marketing Management, 24(5–6), 517–540.

Shepherd, I. D. H. (2010). From Cattle and Coke to Charlie: Meeting the Challenge of Self Marketing and Personal Branding. Journal of Marketing Management, 21(5–6), 589–606. https://doi.org/10.1362/0267257054307381