Daži cilvēki ir dabiski līderi, taču ikviens var attīstīt nepieciešamo prasmju kopumu, veicot kādu praksi. Ja vēlies augt un attīstīties, Tev ir jābūt gatavam ieguldīt darbu. Šajā rakstā dalāmies ar septiņām stratēģijām, kas palīdzēs Tev attīstīt savas līdera prasmes un uzlabot karjeru.
1. Praktizē disciplīnu
Labam vadītājam ir vajadzīga disciplīna. Disciplīnas attīstīšana profesionālajā (un arī personīgajā) dzīvē ir obligāta prasība, lai būtu efektīvs vadītājs un iedvesmotu arī citus būt disciplinētiem. Cilvēki vērtēs Tavu spēju vadīt pēc disciplīnas, ko demonstrēsi darbā.
2. Uzņemies vairāk projektu
Lielisks veids, kā attīstīt savas līderības prasmes, ir uzņemties lielāku atbildību. Ja vēlies augt, Tev nav jāuzņemas vairāk, nekā vari paveikt, taču Tev ir jādara vairāk, nekā tikai tas, kas ir norādīts Tavā darba aprakstā. Izkāpšana no savas komforta zonas ir vienīgais veids, kā iemācīties kaut ko jaunu.
3. Attīsti situācijas izpratni
Labs vadītājs spēj redzēt plašāku ainu un paredzēt problēmas, pirms tās rodas. Šī ir vērtīga prasme, apstrādājot sarežģītus projektus ar stingriem termiņiem. Spēja paredzēt un sniegt ieteikumus, kā izvairīties no iespējamām problēmām, vadītājam ir nenovērtējama. Šī spēja arī palīdz Tev atpazīt iespējas, kuras citi nepamana.
4. Iedvesmo citus
Būt līderim nozīmē, ka esi daļa no komandas, un kā līderim Tev jāspēj motivēt un iedvesmot tos, ar kuriem Tu kopā strādā. Kad kolēģim nepieciešams iedrošinājums vai norādījumi, piedāvā to. Dažreiz cilvēkam ir vajadzīgs tikai kāds, kas uzklausa un jūt līdzi.
5. Turpini mācīties
Labākais ceļš, kā kļūt par labu vadītāju, ir būt atvērtam jaunu lietu apguvei. Tas saglabā asu prātu un svaigas prasmes, kā arī sagatavo Tevi jauniem izaicinājumiem, kas var rasties Tavā ceļā.
6. Pilnvaro savus komandas biedrus
Neviens nav labākais visā, un jo ātrāk Tu to saproti, jo ātrāk Tu vari iemācīties būt labs līderis. Uzdevumu deleģēšana citiem ne tikai atbrīvo Tevi no kādiem pienākumiem, bet arī dod iespēju citiem Taviem komandas biedriem pierādīt sevi.
7. Esi zinošs klausītājs
Kļūt par līderi nenozīmē, ka vienmēr ir jābūt uzmanības centrā. Svarīga laba līdera iezīme ir uzklausīt citu cilvēku ieteikumus, idejas un atsauksmes un balstīties uz tām. Labi klausītāji zina, ka saziņa nav saistīta tikai ar vārdiem, bet arī neverbālu signālu uztveršanu, piemēram, acu kontaktu un ķermeņa valodu.