Free stock photo canva.com

Kas ir personīgais zīmols un kāpēc to ir svarīgi veidot?

Ikvienam ir personīgais zīmols, arī Tev. Tas ir tas, ko cilvēki domā, dzirdot Tavu vārdu, kas tiek parādīts Google lapā, kad kāds Tevi meklē, un arī Tava klātbūtne sociālajos tīklos.

Ir ļoti svarīgi stratēģiski veidot savu personīgo zīmolu un izveidot to tādu, kas palīdzētu uzlabot Tavu karjeru un dzīvi. Ja tas tiek darīts efektīvi, spēcīgs personīgais zīmols rada jaunas iespējas un saiknes, kas var mainīt Tavu dzīvi.

Kas ir personīgais zīmols?

Lai gan lielākā daļa cilvēku domā par uzņēmumiem, izdzirdot vārdu “zīmols”, tomēr visiem cilvēkiem ir arī personīgais zīmols.

Padomā par personīgo zīmolu kā par to, ko cilvēki saka un domā par Tevi. Tas ietver Tavus talantus, kā arī to, kas Tu esi, un tas ir veids, kā Tu vari atšķirt sevi no citiem. Tavs zīmols ir gan tas, par kādām vērtībām Tu pastāvi, gan arī tas, ko Tu dari.

Labākie personīgie zīmoli ir unikāli, autentiski un uzticami. Viņi par sevi veido spēcīgu reputāciju, kas var palīdzēt personīgi un profesionāli.

Kāpēc Tev vajadzētu veidot personīgo zīmolu?

Tā kā Tavs personīgais zīmols atspoguļo to, kas Tu esi un kādas ir Tavas prasmes, tas palīdz izveidot spēcīgus sakarus un sniedz jaunas iespējas. Tu būsi pārsteigts par to, kurš sāks ar Tevi sazināties, kad Tu apzināti plānosi veidot savu zīmolu. Bet tajā ir vēl kas vairāk.

Ja Tu esi ārštata darbinieks, pašnodarbinātais vai izveidojis pats savu uzņēmumu, personīgais zīmols var palīdzēt iegūt vairāk klientu un lielāku algu. Tas palīdz nostiprināt Tavu uzticamību, kā arī ļauj klientiem Tevi atrast.

Meklējot jaunu darbu, jāņem vērā, ka darba devēji bieži vien pārbauda kandidātu profilus sociālajos tīklos, tādēļ ir svarīgi atcerēties, ka pozitīva un stratēģiska tiešsaistes klātbūtne var palīdzēt Tev iegūt kāroto darbu.

Paturot to visu prātā, pievērsīsimies tam, kā Tu vari sākt veidot spēcīgu personīgo zīmolu.

Lūk, šeit ir 7 pārbaudīti soļi, kā izveidot spīdošu personīgo zīmolu.

1. solis: izdomā, kas Tu esi un ko vēlies paveikt

Tā kā vēlies, lai Tavs personīgais zīmols godīgi atspoguļotu, kas Tu esi, kādas ir Tavas prasmes un vēlmes, ir svarīgi noteikt šo informāciju. Padomā dziļi un esi autentisks!

Uzdod sev šos jautājumus un esi godīgs:

  • Kas mani dzen uz priekšu?
  • Kurās jomās es izceļos?
  • Kāds darbs izsūc manu enerģiju? Kāds darbs mani uzmundrina?
  • Kādas nozares man šķiet interesantas?
  • Kur es vēlos būt pēc savas karjeras beigām?
  • Kādu ietekmi es vēlos atstāt?

Pat ja atbildes uz šiem jautājumiem laika gaitā mainās, tas ir labi. Tavs personīgais zīmols attīstās tāpat kā Tu, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai Tu tagad būtu godīgs un pieņemtu, ka Tavs tēls laika gaitā var mainīties.

2. solis: nosaki savu unikālo vērtības piedāvājumu

Atšķirību izmantošana ir ļoti svarīga personīgā zīmola veidošanā. Ja esi līdzīgs visiem citiem, Tavs personīgais zīmols nebūs īsti personisks. Cilvēki atceras tos, kuri izceļas.

3. solis: definē savu auditoriju

Daudzi cilvēki pieļauj kļūdu, mēģinot uzrunāt pēc iespējas plašāku auditoriju. Ir ļoti svarīgi definēt savu nišu un pēc tam strādāt, lai uzrunātu savu mērķauditoriju. Ja esi uzsācis uzņēmējdarbību, Tavai personīgajai nišai jābūt labi saskaņotai ar Tavu uzņēmumu. Ja vēlies izveidot personīgo zīmolu, lai veicinātu savu karjeru, Tavai nišai ir jāatrodas noteiktā Tava darba jomā.

4. solis: optimizē savu mājaslapu un sociālo mediju profilus

Ja Tev vēl nav sava mājaslapa, tad ir pienācis laiks to izveidot. Attiecībā uz sociālajiem medijiem ir piecas galvenās platformas, ko cilvēki izmanto personīgā zīmola veidošanai: LinkedIn, Facebook, Twitter un Instagram/TikTok. Lai gan ir ļoti svarīgi, lai šīs platformas būtu saskaņotas, lai sniegtu vienotu vēstījumu, var apsvērt iespēju sākt koncentrēties tikai uz vienu.

5. solis: izstrādā satura stratēģiju

Daudzi cilvēki domā, ka “atdot visu” ar bezmaksas saturu ir kļūda, jo kādēļ gan lai pēc tam kāds vēl gribētu par to maksāt, ko var dabūt jau bezmaksas, bet patiesībā ir pavisam otrādi. Vērtīga, patiesi noderīga bezmaksas satura nodrošināšana pierāda, ka Tu zini, par ko Tu runā. Tas parāda Tavas zināšanas. Tādēļ padari visu publicēto saturu patiesi noderīgu un saprotamu. Un atceries, ka ir svarīgi dažādot savu saturu. Tikai video vai tikai teksta publicēšana nederēs. Dalies ar dažāda veida saturu visās platformās!

6. solis: pastāvīgi pievieno vērtību savai auditorijai

Ir viegli izveidot novecojušu saturu, taču saturs, kas ir saprātīgs, saistošs un patiesi palīdz auditorijai, ir cits stāsts. Lai izveidotu vērtīgu saturu, ir nepieciešama plānošana un nodoms. Ieplāno savu saturu un pajautā sev: “Vai tas man palīdzētu? Vai tas ir apstrīdams?” Nodrošini savai auditorijai saturu, kas reāli mainīs viņu dzīvi!

7. solis: izveido kopienu

Visbeidzot, lai gan sekotāju skaita palielināšana var šķist iespaidīga, tas neko nedos, ja neviens ar Tevi nesadarbojas. Veidot kopienu nozīmē izveidot vietu, kur cilvēki sarunājas ar Tevi un viens ar otru, iepazīst viens otru un palīdz viens otram. Tās var būt Facebook un LinkedIn grupas, kurās cilvēki var par interesējošām tēmām sarunāties un veidot diskusijas. Tās var arī būt individuālas vai grupu tikšanās, lai sanāktu kopā, mācītos un dalītos. Savukārt vebināri ir vērtīgi ar to, ka tie ļauj pulcēt cilvēkus kopīgai mācību pieredzei.

Secinājumi

Lai gan personīgā zīmola veidošanā ir daudz darba, tas atmaksājas, ja viss tiek darīts pareizi. Neatkarīgi no tā, vai vēlies izveidot uzņēmējdarbību, paātrināt savu karjeru, atrast mentoru vai nekad vairs nemeklēt darbu, personīgais zīmols var Tev palīdzēt sasniegt mērķi un nokļūt tur, kur vēlies.